Wat heb ik de laatste tijd zoal gedaan...........
Ik heb gewerkt, heel veel gewerkt. Zoveel dat ik te weinig tijd overhield voor zaken als sponsoren zoeken, trainen, website bijhouden, enz.
En dat is nu opgelost. Ik heb mijn full-time baan opgezegd en 2 weken later kon ik alweer ergens anders aan de slag, part-time uiteraard. Ik wil goed voorbereid deelnemen aan Dakar 2007 en dan moet je keuzes maken.
Nu heb ik dus wat meer vrije tijd en het eerste wat ik daarmee gedaan heb is mijn website vernieuwen (met dank aan mijn webmaster). Heb ik dan ook nog iets gedaan op het gebied van motorrijden? Jazeker........
Ik heb zo hier en daar een keer getraind op verschillende crossbanen, ik heb aan de 3 uurs cross in Den dungen meegedaan, ik ben op de enduro promotiedag te Harfsen geweest en ik heb in Bornerbroek meegedaan aan een pit-bike wedstrijd (en met succes).
3-Uurs cross Den Dungen
Op zaterdag 16 september heb ik meegdeaan aan de 3-uurs cross in Den Dungen.
Dit is een wedstrijd van 3 uur (had je kunnen raden!) die je met 2 rijders moet rijden. Ik moest 5 keer rijden. Iedere 20 minuten wordt er gewisseld en de laatste keer rijdt iedereen maar 10 minuten (reken maar, anders kom je niet op 3 uur uit ).
Mijn 2e rijder was niemand minder dan teamgenoot Marcel van Drunen (goed voor de klassering). Marcel reed op zijn YZ450F en ik reed op mijn YZ250F. Marcel ging als een raket van start en lag op het moment dat wij moesten wisselen 2e. Dat vond ik niet zo mooi, want ik dacht tussen mensen te moeten rijden die veel harder gingen, maar dat bleek allemaal nog wel mee te vallen.
Het parcour bestond niet alleen uit een crossbaan. Er werden ook kleine stukjes offroad (naast de baan) en op een kinderbaantje gereden. Dit alles zorgde voor een afwisseld parcour.
De eerste 3 keer heb ik foutloos gereden. Gewoon lekker rijden zonder jezelf in de problemen te brengen. Dat betekend wél doorrijden, maar niet op maximaal (want je moet nog een paar keer, energie sparen dus).
Maar bij mijn vierde ritje maakte ik twee kostbare foutjes. Direct aan het begin van mijn rit, in de 2e ronde, kwam ik in een diep spoor een bocht uit. Ik verloor mijn balans waardoor ik, nog met snelheid, rechts naast de baan dreigde te vallen. En tijdens mijn gang naar de grond zag ik een paaltje aankomen. Een behoorlijk groot paaltje eigenlijk...........
Ik dacht nog heel even pas na dit stuk hout onderuit te gaan, maar helaas. Gelukkig was er niets aan de hand, de paal ging met mij en mijn motor om.
Stom genoeg deed zich één ronde later exact dezelfde situatie voor, maar toen in een andere bocht. Alleen was dit keer het paaltje, een boom! En die ging niet om..........
De eerste 5 teams vielen in de prijzen. En wat waren wij? Inderdaad, 6e !!!
Ik had een pijnlijke hand (van die overstekende boom!), maar kwam er thuis achter dat mijn broer ook een bepaalde aantrekkingskracht op paaltjes heeft. Hij was tijdens een crosswedstrijd bij ons in de buurt op een paal geklapt. En deze had niet meegegeven.
De schade bij hem was iets groter dan de schade bij mij. Zijn linker bovenbeen was in omvang zeker 1 keer toegenomen, iets kleurrijker (rood, blauw, paars, enz.) en ook nog beschadigt (2 diepe snijwonden).
Zou het in de familie zitten? Die aantrekkingskracht op materialen naast de baan die niet meegeven..............?